Abdurrahman Yalçınkaya’nın (Abdo) “Dur” isimli kişisel sergisi 24 Kasım’da Galeri BU’da açılıyor. Wenda Koyuncu, sanatçının, içinden geçilen zamanın yıkıcı hızını ve kalabalıkların durmadan oradan oraya akışını dönemin inşa diskuru içinde resmettiğini söylüyor. Gazete Karınca’nın haberine göre, Koyuncu, Abdo’nun bu inşacı düzenlemeye bir tür gezgin (flaneur) edasıyla yaklaşarak Türkiye coğrafyasının iki farklı ucundan, Mardin ve İstanbul’dan imgeler üreterek tanıklık ettiğini söylüyor.
Tarihi ve turistik kent olmaları dışında ne mekânsal ne de sosyal olarak pek bir ortaklıkları olmayan Mardin ve İstanbul arasında zamana yayılan gözlemlerini, insan doğa ikiliğine sokmadan kentsel alanın ve temerküze açılmış, kültürün uğramadığı kırsal alanlar arasındaki ortak kaderin dönüşümünü bize gösteriyor. Uzamın hızla dönüştürülmesi ihtiyacı her iki mekanda kendini farklı şekilde var eder ancak yazgı ortaktır: Yaşam alanlarının gittikçe daralması, huzursuzluğun belirgin varlığı… Koyuncu, bütün bu karmaşa içinde sanatçının; durmanın, yavaşlamanın aciliyetini bizlere göstermeye çalıştığına dikkat çekiyor. Yaşam hızlandıkça birbirinden çok farklı coğrafyaların aynı kaderi paylaşacağını düşündürtür. Stoiklerden öğrendiğimiz bir düşünme biçimi olarak durmak ve hareketi yavaşlatmak büyük bir anarşizan tavır olarak sanatçının imgelerinde geriye çağrılan bir duyumsama biçimidir.
KÜLTÜR SERVİSİ