Şiddet içerikli oyunlar çocuklar ve gençlerde bağımlılığa yol açıtığı gibi ölümle de sonuçlanabiliyor. Son örnek Ankara’da yaşandı. 2 lise öğrencisi sanal oyundan etkilenip internetten aldıkları tüfekle ölüme sürüklendi
Türkiye’de şiddet içerikli oyunlardan dolayı can kayıpları yaşanmaya devam ediyor. Geçtiğimiz şubat ayında 13 yaşında bir çocuğun bilgisayar başında ölü bulunması ile gündeme gelen bilgisayar oyunları can almaya devam ediyor. Ankara’da iki lise öğrencisinin bilgisayar oyunundan dolayı ölüme sürüklendiği ortaya çıktı. Ankara’da, çocukluk arkadaşı iki lise öğrencisi bilgisayarda tutkunu oldukları savaş oyunundan etkilenip aldıkları pompalı silahla yaşamını yitirdi. Olay Ankara’nın Şentepe semti, 3 Ekim’de meydan geldi. Basına ilk olarak parka iki çocuk arasında silahlı kavga diye servis edilse de gerçek çok geçmeden ortaya çıktı. Gazeteci Fevzi Kızılkoyun’un haberine göre, sık sık internette savaş oyunu oynayan lise son sınıf öğrencileri Ömer Faruk Karakoç ile Kerem İleri, Müslüm Gürses Parkı’nda buluştular. Yanlarında internetten satın aldıkları pompalı silah da vardı. İki arkadaş savaş oyununu gerçek hayatta da oynamaya başladılar. Biri sipere giriyor, diğeri ateş ediyordu. Bu sırada saçmalar parktaki bir kadını hafif şekilde yaraladı. Panikleyip olay yerinden kaçak iki genç, 600 metre uzaklıktaki bir sitenin otoparkına gidip aralarında tartıştılar. Ardından Kerem İleri, silahla önce Ömer Faruk Karakoç’u, ardındansa kendisini vurdu. İki gencin cansız bedeni otoparkta bulundu. Aliler ise “Lise öğrencisi bir çocuk nasıl oluyor da internet üzerinden pompalı tüfek satın alabiliyor?” diye isyan etti.
Oyun listesi kabarık
Araştırmalara göre, dünyada ve Türkiye’de en çok oynanan bilgisayar oyunu ‘League of Legends’u Türkiye’de yaklaşık 3.5 milyon kişi oynuyor. Listesinin ikinci sırasında yer alan ‘Counter Strike Global Offensive’i yaklaşık 2.7 milyon kişi oynarken, onu 2,5 milyon oyuncu ile ‘GTA San Andreas & GTA 5’, 2 milyon oyuncu ile Wolf Team, 1,7 milyon oyuncu ile ‘Minecraft’ izliyor. Listenin ilk 4’ünü şiddet içerikli oyunlar oluştururken, altıncı sırada ise 1,2 milyon kişi ile ‘Metin2’ yer alıyor. Daha çok 7-15 yaş arasında gençler tarafından oynan Metin2, intihar eden çocuklarla ortaokul öğrencisi Hakan Ekici ile gündeme gelmişti. Araştırmaya göre şiddet içerikli oyun oynayan 12-18 yaş aralığındaki gençlerin yüzde 3.6’sının internet bağımlısı, yüzde 22’ye yakın kısmı ise bağımlılık sınırında. Bir Rus gazetesinin haberine göre, 2014 ve 2016 yılları arasında Mavi Balina isimli oyunda verilen görevler nedeniyle 130 genç intihar etti.
Tehlikeye dikkat çekiliyor
Gazetemize konuşan Psikolog Masum Aydın, bilgisayar oyunlarının getirdiği tehlikeye şöyle dikkat çekmişti: “Ebeveynlere önemli görevler düşüyor. Bu alternatifin ilk dönemlerde ailesi tarafından ruhsal ihtiyaçları karşılanmamış, benliği zedelenmiş çocuk için zedelenen benliği tamir dönemidir. Ancak bu gerçek bir tamir değil yanılsamadır. Devam ettikçe rahatlar, bu gittikçe hoşuna gider. “Bu ruhsal aygıt tamiri devam ettikçe beyinde bazı kimyasalların salgılanması bu ilişkiyi bağımlı bir ilişki haline getirir. Beyin döngüsünü biraz açalım; beynin temel prensibi haz odaklı ve kendini yormadan her şeyi kısa yolla halletmektir. Sanal oyuna ulaşmak ruhsal aygıtı tamirin kısa yoludur. “Diğer boyut ise beynin ödül merkezi dediğimiz bir çekirdeği var bu bölge uyarıldığında o çekirdekten beyne salınan bir kimyasal inanılmaz bir haz verir. Bazı oyunlar aşamalı ödevler şeklinde beyne haz veriyor. O ödev yerine getirilince haz alıyor, belli bir süreden sonra o haz ile yetinmiyor. Bir sonraki ödevi bekliyor böylece maalesef ölüyorlar. “Oyuna devam edilmediğinde tehdit edildiklerini de bildirenler var. Bazı oyunlar ise ödevsiz ancak aşamayı atlamak için saatlerce kalıp vücut fonksiyonlarını bozulmasını fark edememe şeklinde veya aç susuz kalarak zarar görmektedirler veya vücut şekil bozuklukları oluyor.”
HABER MERKEZİ